Правила поведінки здобувача освіти

Єдині вимоги до учнів СЗШ І-ІІІ ступенів №78 м. Львова

1. Прихід учнів до школи

1.1. Учні приходять до школи не пізніше ніж за 15 хвилин до дзвінка. Учні, що прийшли після дзвінка, вважаються такими, що запізнилися.

1.2. При вході до школи учні витирають ноги, вітаються з учителями, технічними працівниками, товаришами.

1.3. Учні, які спізнилися отримують запис про спізнення у щоденник.

1.4. Категорично забороняється приносити до школи речі, які не мають відношення до занять:. вибухові, вогненебезпечні речовини; спиртні напої, сигарети, наркотики і інші одурманюючі засоби й отрути, колючо-ріжучі предмети, світодіодні лазери.

2. Єдині вимоги до зовнішнього вигляду школяра

2.1 Зовнішній вигляд учнів 1-4 класів

Для юнаків: класичні темного кольору штани; сорочка (світлого кольору) або вишиванка, гольф і вишневого кольору піджак.

Для дівчат: вишневого кольору спідничка або сарафан ; світла однотонна блуза або вишиванка, гольф; вишневого кольору піджак.

Зовнішній вигляд учнів 5-11 класів довільної форми.

Забороняється:

декольтовані, надто яскраві, картаті, вкорочені блузки («топіки», футболки тощо), надто яскраві сорочки; дуже короткі та дуже довгі спідниці; вкорочені, стягуючі брюки, бриджі, шорти тощо; спортивний одяг і взуття (окрім занять з фізкультури та спортивних змагань); одяг для літнього відпочинку; яскравий макіяж.

2.2. Шкільна форма має бути бездоганно випрана та випрасувана.

2.3. Взуття повинно бути чистим і змінним

2.4. Зачіска повинна бути охайною. Не допускаються зачіски «під нуль», «під

панка».

2.5. Школяр повинен мати сухі і вологі серветки.

2.6. Учень зобов'язаний дотримуватися особистої гігієни.

2.7. Яскраві прикраси, косметика заборонені.

Зовнішній вигляд на уроках фізичної культури:

1. Спортивний костюм

2. Футболка.

3. Кросівки або кеди.

4. Змінні шкарпетки

5. Стрічка або заколка для довгого волосся.

Доповнення при заняттях взимку на свіжому повітрі:

1. Спортивна шапка або кепка.

2. Куртка або додатковий спортивний костюм (в зимовий період).

3. Рукавиці.


Зовнішній вигляд на уроках трудового навчання:

1. Хустка, фартух (для дівчат).

2. Робочий темний фартух (для хлопців)

3. Вимоги до учнів на уроці

3.1. Після дзвінка учні повинні зайняти своє місце за партою, приготувати все необхідне до уроку. На парті не повинно бути нічого зайвого.

3.2. Учні вітають учителя стоячи.

3.3. Черговий учень чітко доповідає вчителю про відсутніх і готовність класу до уроку.

3.4. Для відповіді учень виходить до дошки, подаючи педагогу щоденник.

3.5. У деяких випадках можлива відповідь учнів з місця, стоячи чи сидячи. Цей порядок визначає вчитель.

3.6. Учень, який бажає відповісти чи щось запитати у вчителя, зобов'язаний підняти руку. .

3.7. Відповідаючи говорити потрібно голосно, чітко, не поспішаючи. На дошці писати охайно, розбірливо.

3.8. Під час уроку, сидячи за робочим столом, учень зобов'язаний слідкувати за

поставою, нахилом голови, розташуванням ніг. Учень зобов'язаний виконувати розпо- рядження вчителя стосовно правильної постави.

3.9. Підказки, списування категорично заборонені.

3.10. Урок вважається закінченим лише після слів учителя «Урок закінчено». Учні встають і спокійно виходять, попередньо підготувавши все необхідне до наступного уроку.

3.11. Під час уроків заборонено використання мобільних телефонів без згоди вчителя.

Здобувачі освіти мають право на:

- якісні освітні послуги; - справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;

- відзначення успіхів у своїй діяльності;

- свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо;

- безпечні та нешкідливі умови навчання;

- повагу людської гідності; - захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства, булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;

- отримання соціальних та психолого-педагогічних послуг як особа, яка постраждала від булінгу (цькування), стала його свідком або вчинила булінг (цькування);

- користування бібліотекою, навчальною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти; - доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;

- особисту участь у громадському самоврядуванні та управлінні закладом освіти;

- інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення.

4. Вимоги до учнів щодо дотримання ними культури навчальної праці

4.1. Підручники, зошити, словники, щоденники учнів повинні бути обгорнені.

4.2. Письмове приладдя учня — це: олівець, лінійка, гумка, а також приладдя для виконання завдань з геометрії, образотворчого мистецтва. Нічого зайвого на парті не повинно бути.

4.3. Зошити учня повинні бути чистими, охайними, з відведеними полями, правильно, грамотно і охайно підписаними.

4.4. Не дозволяється починати новий зошит, якщо не використаний повністю старий.

4.5. Обов'язково дотримуватися червоного рядка, полів, запису дати.

4.6. Учень повинен мати по два робочих зошити і по одному для контрольних робіт з української та іноземних мов, математики. З інших предметів — по одному робочому зошиту і по одному для контрольних робіт. З іноземних мов учні ведуть словники.

4.7. Усі записи в зошитах і щоденниках ведуться чітко, охайно, розбірливим почерком, фіолетовим чорнилом.

4.8. Щоденник учня повинен бути в обкладинці. Записи ведуться згідно з інструкціями. Щотижня підписується батьками.

4.9. Не дозволяється витирати, замальовувати написане в зошитах, щоденниках, виривати сторінки.

4.10. Неправильно написане повинно бути охайно закреслене однією лінією.

Здобувач освіти зобовязаний:

- виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності;

- поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;

- відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля; - дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти;

- повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних працівників відповідно до порядку реагування на доведені випадки булінгу;

- нести особисту відповідальність за збереження власних речей (мобільного телефона, цінних речей)

5. Правила поведінки під час перерв

5.1. Перерва для учня розпочинається лише після слів учителя «Урок закінчено».

5.2. Учень зобов'язаний:

5.2.1. Чітко та своєчасно виконувати вимоги чергових учнів та вчителів.

5.2.2. На перервах поводити себе тихо, спокійно. Голосно розмовляти, кричати, бігати по сходах і коридорах заборонено.

5.2.3. Виявляти повагу до старших, поступатися їм дорогою, місцем.

5.2.4. Не ображати молодших за себе.

5.2.5. Культурно поводити себе в їдальні. Виконувати правила користування виделкою.

5.2.6. Обов'язково дотримуватися санітарно-гігієнічних вимог (мити руки з милом, користуватися серветкою чи рушничком і антисептиком).

5.2.7. Після вживання їжі прибрати за собою брудний посуд, поставити на місце лавочку, подякувати людям, які нагодували.

6. Обов'язки чергового по класу Черговий учень зобов'язаний:

6.1. Прийти до школи за 15 хвилин до дзвінка.

6.2. Провітрити клас (до уроків і після кожною уроку) і підготувати все необхідне для навчального процесу: крейду, чисту дошку, ретельно вимиту ганчірку.

6.3. На початку кожного уроку доповісти учителю про відсутніх учнів і готовність класу до уроку.

6.4. Після уроків провітрити клас, ретельно вимити дошку, порівняти стільці та парти, підібрати папірці на підлозі, полити квіти.